سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟ سوالی است که شاید پاسخ برای بسیاری از افراد سخت باشد. چرا که شاید بارها برای ما پیش آمده که در زمان دیدار با فردی جدید در زندگی احساس مبهم و خوشایندی پیدا کنیم !!! چه موقع می توان نام این احساسات تازه و شور انگیز را عاشقی نامید ؟ از کجا باید بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟ عاشق شدن به معنی جذب شدن به ویژگی های ظاهری فرد دیگری نیست و معنای آن فراتر از این می باشد. عاشق شدن یعنی دوست دارم تا طرف مقابل به تمام خواسته هایش برسد و خوشحال باشد. زمانی که دوست داریم با کس دیگری وقت بگذرانیم و از هم راهی با وی احساس شادی می کنیم. اگر نسبت به شخص خاصی دل سوز و علاقه مند شده اید احتمالا در حس و حال عاشقی به سر می برید. 

نشانه های عاشقی

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟ نشانه هایی وجود دارد که به شما می گویند که احساسات شما عشق است یا معنی دیگری دارد؟

  • اگر برقراری ارتباط با این شخص سبب شده که رابطه عاطفی گذشته خود را از یاد ببرید
  • اگر در زمانی که همراه وی انجام کارهایی که قبلا به آنها علاقه ای نداشته اید برایتان لذت بخش شده است
  • اگر دوست دارید که کارهایی را که بسیار حوصله سر بر است. بار ها بارها با فرد  خاصی انجام دهید
  • وقتی عاشق می شوید. دوست دارید همه اتفاق های خوب و بد زندگیتان را برای او تعریف کنید.
  • اگر موفقیتی کسب کرداید می خواهید اولین کسی باشد که به او خبر می دهید. اگر شکست می خورید دوست دارید تا با او صحبت کنید تا آرام شوید

عشق با دوست داشتن فرق دارد

همه ما عاشق می شویم و این بخشی از زندگی اکثر ماست. عاشق شدن، چیزی نیست که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده باشیم. مثلا نمی توانیم توضیح دهیم که چرا عاشق شده ایم دلیل به وجود آمدن این احساسات توضیح دادنی نیست. ما می توانیم به دیگری به صورت آگاهانه عشق بورزیم و اون را دوست داشته باشیم با اون وقت بگذارنیم و به او اعتماد و توجه داشته باشیم اما این عشق نیست و عاشقی کردن معنای دیگری دارد.

تجربه ی یک رابطه ی عاشقانه و داشتن رابطه ای پر از پیچیدگی های احساسی و عاشقانه چیز متفاوتی است. اگر یک رابطه عاشقانه را تجربه کرده باشید می دانید که معنای آن سهیم شدن احساسات و افکار و تمام چیز هایی که آنها را دوست دارید با فردی خاص است، یعنی همواره به یاد آن فرد بودن، داشتن احساس آرامش در کنار وی و تمایل به خوشحال کردن او...

عاشقی هم شد نان و آب نمی شود

خیلی از اواقت از مردم می شنویم که عاشقی هم شد نان و آب !!! در زندگی شما هیچ مشکل دیگری به غیر از عاشق شدن ندارید. شاید زیباترین ترین حسی که هر آدم در زندگی اش می تواند تجربه کند عاشق شدن باشد. دل هره ای که تا صدای تلفن فرد خاص بلند می شود باعث تند و تند تر شدن ضربان قلب می شود، مدام درباره آینده ای خوش با او تصویر سازی و رویا پردازی می کنید. حال تان خوب است و شاد و امیدوار می شوید. چه چیزی از این بهتر می تواند باشد ؟ حواستان باشد وقتی این حس و حال را تجربه کردید برای حفظ آن تلاش کنید و تمام تردید هایتان را کنار بگذارید.

از کجا بدانیم کسی که عاشق اش هستیم او نیز عاشق ما هست؟

شاید از عاشق بودن خودمان اطمینان داشته باشیم ولی اطلاع از احساسات طرف مقابل چیز دیگری است . از کجا بفهیم که این احساسات دو طرفه است ؟ او هم هاشق شده است یا نه ؟ برای متوجه شدن این مسئله که او نیز عاشق ما است یا نه به نکات زیر توجه کنید

توجه به صحبت کردن و کلمات طرف مقابل

اگر طرف مقابل درباره ی برنامه های بلند مدت با شما صحبت می کند و برای ساختن زندگی آینده اش با شما برنامه ریزی می کند یعنی آینده ی خود را با شما می بیند و دوست دارد رابطه اش با شما ره ادامه دهد. (( من از با تو بودن خیلی احساس خوبی دارم)) یا (( وقتی با توام خیلی حالم خوبه ))  اگر چنین جملاتی را در صحبت کردن او پیدا کردید شک نکنید که او عاشق شده ...

دقت به کار های و رفتار طرف مقابل  

از قدیم می گن اگر کسی رو می خوای بشناسی از اعمالش بشناس نه حرفاش قبول ندارید؟ پس اگر در کارهایی که طرف مقابلتان انجام می دهد دقت کنید، سرنخ هایی از احساسات او را نسبت پی می برید. آیا طرق مقابلتان همیشه برای حمایت از شما آماده است ؟ آیا وقتی صحبت می کنید، حتی حرف های بی اهمیت با دقت به شما گوش می دهد؟

اگر طرف مقابلتان رفتاری می کند که شما دوست دارید. مثلا به فکر علایق شما است و دوست دارد شما را خوشحال کند به احتمال زیاد عاشق شده است. افرادی که عاشق هم می شوند، دوست دارند اوقات زیادی را با هم بگذارنند و از یکدیگر حمایت و حفاظت کنند.

دقت به واکنش ها و عکس العمل های طرف مقابل

به واکنش ها و عکس العمل های طرف مقابل خود دقت کنید. نسبت به شما چگونه است ؟ برای بررسی واکنش ها و عکس العمل های طرف مقابلتان باید دقیق تر و جزئی تر به تجزیه و تحلیل احساسات طرف مقابلتان نسبت به شما می پردازد. رفتار او حقیقی و واقعی است یا فیل بازی می کند ؟

کسی که عاشق شما شود. مدام دوست دارد با شما ارتباط چشمی برقرار کند. به شما لبخند بزند و دوست دارد همیشه در دورو برتان باشد.  در واقع سطح انرژی او وقتی در کنار شماست بیشتر می شود. 

اطلاعات این متن تا حد زیادی به ما کمک می کند که بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟ عاشق شدن شیرین ترین احساسی است که هر کسی می تواند در زندگی اش تجربه کند. امیداریم تمام شما این حس قشنگ را تجربه کنید.

منبع: از کجا بفهمیم عاشق شده ایم یا نه ؟