سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زود انزالی | علائم، پیامد ها و درمان زود انزالی

زود انزالی یا انزال زودرس یکی از اختلالات جنسی می باشد که فرد قبل از آنکه شریک جنسی اش ارضا شود به انزال می رسد؛ این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما آنچه که ناراحت کننده است پیامدهای زودانزالی از جمله تاثیر منفی بر روابط بین زوجین و کاهش اعتماد به نفس است، شیوه های مختلفی برای درمان زودانزالی وجود دارد. در این مقاله درباره علل زود انزالی بحث خواهیم کرد، همچنین می توانید برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

علل و دلایل زود انزالی

از جمله مهمترین علائم زود انزالی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

اضطراب و استرس

 فشارهای روانی مختلفی که در فرد تنش و اضطراب به وجود می آورند می توانند منجر به تاخیر یا تعجیل در انزال شوند؛ بطور مثال درگیری های بین زوجین، ارگاسم نامناسب یا به ارگاسم نرسیدن شریک جنسی در روابط قبلی، نامناسب بودن زمان و مکان آمیزش همگی می توانند ایجاد تنش کنند و این تنش می تواند منجر به زودانزالی یا حتی دیر انزالی شوند. برای کاهش اضطراب و استرس کلیک کنید.

اختلال نعوظ

 این اختلال یکی از انواع ناکارآمدی جنسی است که فرد به نعوظ کامل نمی رسد یا نمی تواند در حالت برانگیختگی باقی بماند؛ این اختلال به دلیل ایجاد تنش در فرد و تاثیرات روانی مانند کاهش اعتماد به نفس و فیزیولوژیکی مثل عدم گردش خون مناسب و انقباض و انبساط های مداوم که دارد می تواند موجب کاهش کیفیت رابطه جنسی می شود و بر روی انزال اثر گذار باشد.

افسردگی

وجود افسردگی می تواند تاثیرات منفی روی فعالیت های هورمونی فرد داشته باشد و همچنین از پیامدهای افسرگی کاهش یا افزایش شدید میل جنسی است که می تواند روی کیفیت رابطه ی جنسی، ارگاسم و میزان تحریک جنسی اثرگذار باشد.

اشکال در سیستم هورمونی یا عصبی

اشکال در سیستم ورمونی یا عصبی یکی از عوامل پزشکی تاثیرگذار بروی کیفیت رابطه جنسی است، بالا و یا پایین بودن هورمون های جنسی می تواند بر روی میزان تحریک پذیری و کیفیت رابطه جنسی اثرگذار باشد.

بی توجهی اهمیت معاشقه پیش از آمیزش

 عشق بازی و آماده سازی قبل از آمیزش می تواند از دلایلی باشد که از ارگاسم همزمان جلوگیری کند. چرا که تحریک ناکافی باعث می شود در حین آمیزش مرد به انزال نزدیک شود درحالی که خانم هنوز به اندزه کافی تحریک نشده تا بتواند ارگاسم را تجربه کند. برای اطلاع از اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.

 

انزال طبیعی

آنچه در انزال اهمیت بیشتری دارد نه کمیت بلکه کیفیت انزال و ارگاسم است. بسیاری گمان می کنند طولانی تر بودن رابطه جنسی به معنای کیفیت بالای آن است و از انزال طبیعی خود ناراضی هستند، این در حالیست که زمان استاندارد انزال در مردان بین 5 تا 10 دقیقه است و باقی زمان آمیزش به معاشقه و نوازش می گذرد. سکس کامل نه صرفا به معنای دخول بلکه از نوازش و آماده سازی اولیه، تحریک مناسب، آمیزش و نوازش و تشکر می باشد که طبیعتا زمان بیشتری خواهد برد.

 

پیامد های زودانزالی

از جمله مهمترین مشکلات و پیامدهایی که زود انزالی برای افراد دارد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

تاثیر بر روابط بین زوجین

انزال زودهنگام معمولا به این صورت است که مرد زودتر از شریک جنسی خود به انزال می رسد که این مسأله بدین معناست که شریک جنسی ارضا نشده و لذت جنسی را تجربه نکرده است که می تواند منجر به سردی رابطه و عدم گرایش برای آمیزش بعدی شود که به مرور زمان بر روی رابطه عاطفی زوجین نیز اثر گذار است به این دلیل که یکی از ابعاد مهم رابطه دچار جریانات تنش و کاهش کیفیت شده است.

 کاهش اعتماد به نفس

زودانزالی بدلیل پیامد ها و اثراتی که روی روابط زوجین دارد و همچنین بدلیل تاثیری که روی خودپنداره ی جنسی مرد می گذارد می تواند سبب کاهش در اعتماد به نفس بشود.

 دور باطل

 معمولا در زودانزالی یک دور باطل مشاهده می شود به طوری که انزال زودرس در چند تجربه ی جنسی اثرات مخربی روی فرد می گذارد و این اثرات در آمیزش های بعدی بصورت استرس و تنش ذهنی مشاهده می شود که خود از عوامل و زمینه ساز های زودانزالی می باشد.

 

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی با استفاده از روش های درمان زود انزالی زیر امکان پذیر است:

مصرف داروهایی که روی سیستم عصبی اثرگذار هستند

در موقعیت هایی که زودانزالی بدلیل اختلال در نعوظ یا اختلالات هورمونی پدید می آید مراجعه به اورولوژیست و مصرف دارو زیر نظر متخصص می تواند راه مناسبی برای درمان باشد؛ همچنین در مواردی مانند استرس و اضطراب شدید که فرد را از فعالیت های روزمره باز می دارد یا افسردگی شدید نیز می توان با مراجعه به روانپزشک و مصرف دارو مسأله اولیه را برطرف کرد تا عوامل و عللی که باعثانزال زودرس می شود را از میان برداشت. باید توجه داشت که مصرف هر دارویی بدلیل عوارضی که دارد باید زیر نظر متخصص باشد همچنین در بعضی موارد مثل افسردگی مصرف برخی دارو ها می تواند باعث کاهش میل جنسی بشود. رواندرمانی و درمان شناختی رفتاری افسردگی از جمله درمان هایی است که می تواند در حل این مشکلات موثر باشند.

اهمیت معاشقه پیش از آمیزش

مشورت با روانشناس، افزایش آگاهی از تکنیک های جنسی و صحبت پیرامون این موضوع با همسر از جمله شیوه هایی است که به کیفیت بهتری در رابطه جنسی منجر شود.

 توجه به تحریک زن برای ارگاسم همزمان

زنان بر خلاف مردان نیاز به زمان بیشتری برای تحریک جنسی و آمادگی برای آمیزش دارند که عدم توجه به این موضوع می تواند از کیفیت رابطه جنسی بین زوجین بکاهد، توجه کافی به این آمادگی و تحریک سبب ارگاسم همزمان و تجربه ی لذت جنسی بیشتری می شود.

 توقف و فشار دادن آلت

یکی از روش های مورد استفاده برای درمان زودانزالی توقف در حین انجام آمیزش برای کاهش تحریک و آمادگی برای رابطه ی جنسی طولانی تری است؛ این شیوه به این شکل است که در حین انجام عمل جنسی فرد توقف می کند و توسط شریک جنسی یا خودش چندین مرتبه آلت را فشار داده یا با آلت به بدن شریک جنسی ضربه می زند که سبب افت تحریک و طولانی تر شدن سیکل آمیزش و انزال می شود.

 توجه به عوامل زیستی و آمادگی جسمی و روحی

رژیم تغذیه ای مناسب، خواب کافی، انتخاب زمان و مکان مناسب از جمله عوامل با اهمیتی هستند که رعایت نکردن هر یک از این موضوعات می تواند سبب تنش و عدم تجربه ی رابطه ی جنسی لذت بخش و کامل شود؛ توجه به این موضوع به سادگی می تواند کمک کند که رابطه جنسی بهتری را تجربه نمایید. دریافت مشاوره خانواده و مشاوره روابط زناشویی می تواند به شما در داشتن یک رابطه ی بهتر یاری رساند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:آموزش مسائل جنسی به کودکان